Resident Evil 8 Village Oynanış Demosu Nasıldı?


Selamlar! Uzun zamandan sonra Resident Evil 8 Village'ın Oynanış Demosu ile sahalara dönüş yaptık. Bugün 18 Nisan tarihinde 8 saat boyunca oynanmaya açık olan Village demosunu değerlendireceğiz.


Öncelikle Resident Evil 8 için toplamda 3 tane demo çıkacak. Bunlardan ilki olan Village demosu 18 Nisan gecesi oynanmaya açılmıştı, diğer demo olan Castle ise 26 Nisan'da oynanmaya açılacak ve onunla alakalı da izlenimlerimizi aktaracağız. (Dipnot: Bu iki demo PlayStation'a özel olan demolar. 2 Mayısta bu iki demonun birleşimi olan bir demo bütün platformlara gelecek.)


Resident Evil 8 Village oynanış demosu bir ara sahne ile açılıyor. Bu ara sahnede Ethan ile yaşlı bir teyzemiz konuşuyorlar. Bu diyalogdan anladığımız kadarı ile Ethan kayıp kızı Rose'u arıyor ve bu yüzden Castle Dimitrescu'ya bağlanan bu köye gelmiş. Tam bu sırada çanlar çalıyor ve oyunu oynamaya başlıyoruz. Direkt eleştiri yapmak yanlış olacak ama burası Romanya'da bulunan bir köy değil mi Capcom? Burada ki insanlar nasıl bu kadar iyi İngilizce konuşabiliyor? Ben tam olarak anlamış değilim.



Oyunda fark ettiğim bir başka şey ise 7. Oyuna kıyasla daha fazla ara sahne olması. Evet bu bir demo fakat 7. oyunun ilk yarım saatinde bile bu kadar ara sahne yoktu. Ara sahnelerin bir kötü yanı bulunuyor o da ana karakter olan Ethan'ın diyaloglarının sırıtması. Ethan'ın sanki ilk defa yaratık görmüş gibi tepki vermesi veya deliren insanlara karşı "Nasıl olur?" tarzı tepkiler vermesi çok komik. 


Karakterler aşırı gerçekçi yapılmış. 


Oynanış kısmında ise geliştirmeler yapılmış. Oyun zaten buram buram ben Resident Evil 4'üm diye bağırıyor; özellikle mekanlar, karakterler vb. kısımlarda. Capcom da böyle düşünmüş olacak ki oyunun envanter sistemini direkt RE4'den almış gibi. Bu yeni envanter hem size daha fazla yer sunuyor hem de düzenlemeyi daha kolay hale getiriyor ayrıca bunun yanında 4 tane de sekme eklenmiş durumda. Bu sekmelerin her biri ayrı bir işe yarıyor. Örneklemem gerekirse artık aldığınız görev eşyaları envanterinizde yer kaplamıyor onların ayrı bir sekmesi var. Son olarak crafting'den bahsedeyim: Crafting 7. oyundan daha gelişmiş ve artık bazı şeyleri yapmak için sizden daha fazla materyal istiyor, bunları bulmak için de tabii ki etrafı keşfetmenin gerek. 


Resident Evil oyunlarının vazgeçilmez bıçağı bu oyunda geri dönmüş durumda.


Keşif demişken aynı 7. oyundaki gibi yine oyunda bir haritamız var fakat bu harita 7. oyuna kıyasla daha büyük ve keşfe açık. Yine 7. oyunda ki gibi keşfetmediğiniz yerler kırmızı keşfettiğiniz yerler ise yeşil olarak haritada gözüküyor. Oyunda fark ettiğim bir başka detay ise sizi çok yönlendirmediği; yani bir göreviniz var evet ama nereye gideceğinizi tam olarak söylemiyor sizin keşfedip orayı bulmanız gerek. Kısacası oyunun keşif kısmı çok keyifli. Etrafı araştırmak ve bu gizemli köyde ne olduğunu bulmak hem eğlenceli hem de çok gergin.


Harita çok ama çok büyük ve bu sayede geçebileceğiniz ortamların sayısı arttırılmış. 

Çatışma mekanikleri ise 7. oyun ile neredeyse aynı ama ufak eklentiler yapılmış. Demo'da 2 tane silah bulabiliyoruz bunlardan bir tanesi demonun başında verilen tabanca diğeri ise bir evde bulduğumuz pompalı. İkisinin de vuruş hissiyatını çok beğenemedim, yani düşmanlar istediğim tepkiyi vermiyorlar gibi. Düşman demişken bu demoda sadece dönüşmüş insanlar var ve birkaç çeşidi ile karşılaşıyorsunuz. Bu arada bende bir sıkıntı mı vardı bilmiyorum ama normal zorlukta oynamama rağmen anormal bir şekilde dönüşmüş insanların saldırısına uğradım: Hani 2-3 taneden bahsetmiyorum 8-9 tane dönüşmüş insan üzerime çullandı ve mermim bittiği için ölme noktasına geldim. Capcom oyunu 7. oyundan daha zor yapmak istemiş ve bunu da başarmış diyebilirim ama umarım bu zorluk oyunun ilerisinde can sıkmaz. Oyunda yine bir can barımız var ve klasik Resident Evil mantığında çalışıyor yani yeşil, sarı ve kırmızı olarak. Burada ki ufak çaplı yenilik ise can barınız kırmızı olduğunda karakteriniz aynı eski Resident Evil oyunlarında olduğu gibi daha yavaş yürüyor ve nişan alması daha zor oluyor. Tabii bir süre beklerseniz can barınız sarı oluyor ama o zamana kadar kendinizi korumanız gerek. Düşman saldırdığında nasıl korunacağız derseniz de cevap basit: Koruma tuşuna basarak 7. oyundaki gibi kendinizi koruyabiliyorsunuz, ama son oyunun aksine bir düşman size vurduğunda tekrar koruma tuşuna basarsanız ona tekme atarak geriye atabiliyorsunuz. Böylece hem kaçmanız için zaman sağlıyorsunuz hem de alan kontrolü için bu özellik çok işinize yarıyor. 


Grafiklere gelirsem, yani nasıl desem, oyun inanılmaz gözüküyor. Atmosferi de çok başarılı. Sizi germeyi ve ortama sokmayı başarıyor. Oyunu PS4 Slim'de oynamama rağmen kaplama kalitesi ve çevre detayları beni oldukça şaşırttı. Bunun üstüne karakterlerin yüz detaylarının da aşırı gerçekçi olması... Helal olsun Capcom. Bazı firmalar gibi yatıp "Ya eski konsollarda bozuk çıkarsak ne olacak zaten alan alıyor" dememişsin uğraşmışsın. Ayrıca oyun PS4 Slim'de 900P görüntü kalitesinde ve 45 ila 55 FPS arası gidip geliyor. Bu konuda da RE Engine'e teşekkür etmek lazım.


Oyunun atmosferi sizi içine alıyor ve kolay kolay bırakmıyor. 

Toparlayacak olursam demoyu beğendim ve oyunun çok çok iyi durduğunu söylemeliyim. Eğer Resident Evil serisini seviyor veya korku/gerilim türü oyunları seviyorsanız bu oyunu gözünüz kapalı ön sipariş verin derim. Tabii bu kurda nasıl alacaksınız, orası ayrı konu. :/


Resident Evil 8 Village 7 Mayıs 2021'de PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X ve PC'ye çıkışını gerçekleştirecek. Aşağıdan da 16 Nisan'da yapılan RE: Showcase sunumuna ulaşabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.